Kako želijo letališča rešiti problematiko COVID-19 z moderno tehnologijo?

Kako želijo letališča rešiti problematiko COVID-19 z moderno tehnologijo?

Z roboti do čistejših letališč… 

S pomočjo robotov bi naj letališča postala mnogo čistejša ko kadar koli prej. Razkuževanje je med pandemijo dobilo nov pomen, skupaj z ultravijolično C (UV-C) svetlobo. UV-C je valovna dolžina, ki poškoduje DNA in RNA virusa, zaradi česar se preneha razmnoževati in umira. To je del znanosti, ki ga razumemo že od sredine 20. stoletja in ga uporabljamo v krajih, kot so bolnišnice, za sterilizacijo prostorov in orodja. Zdaj želi potovalna industrija izkoristiti luč za boj proti širjenju koronavirusa. Mednarodno letališče Pittsburgh je že sodelovalo z lokalnim zagonskim podjetjem Carnegie Robotics, da bi preizkusilo avtonomne čistilne robote, ki so pred pandemijo uporabljali vodni tlak in kemična razkužila. Po izbruhu  virusa pa je podjetje ponudilo namestitev komponente UV-C.  

Štirje roboti so zelo zaželjeni in se jih je prijel sloves letečih junakov po katerih so tudi dobili ime– AmeliaOrvilleWilbur in Rose, za Rose Collins, prvo žensko ki je leta 1929 v Pensilvaniji dobila letalsko dovoljenje. “Potujoča javnost jih ima rada,” pravi predsednica Pittsburgh InternationalChristina Cassotis. “Čistilno osebje jih ima rado, ker jim omogoča, da se osredotočijo na druga področja.” 

Po drugi strani pa izpostavljenost ultravijolični svetlobi predstavlja tveganje za nastanek raka, zato bodo morala vsa razvita orodja upoštevati učinkovitost in varnost, pravi Praveen Arany, profesor na univerzi v Buffalu in strokovnjak za terapevtsko uporabo laserjev in svetlobe. 

 

Ko tvoj obraz postane tvoj osebni dokument 

Pred pandemijo COVID-19 so letališča že vlagala v brezstično tehnologijo, da bi pospešila izkušnjo vkrcanja. Zdaj lahko ta ista brezkontaktna orodja tudi preprečijo prenos virusov. 

“Obstoječa tehnologija bo postala bolj priljubljena hitreje, kot je bilo pričakovano,” pravi Andrew O’Connor, podpredsednik upravljanja portfelja v letališki tehnološki družbi Sita. “Lahko uporabite obraz, brez da bi se morali dotikati drugi stvari 

Namesto izročitve potnega lista ali vozovnice lahko z biometrično napravo skenirate obraz. Večina uporablja senzorje, ki omogočajo edinstvene lastnosti osebe – krivulja ušesa, oblika čela  s katerimi dokazujejo svojo identiteto. Medtem ko so letalske družbe, kot so Delta, Air France in JetBlue, pred pandemijo začele uvajati biometrične postopke vkrcanja, O’Connor pravi, da zanimanje povečujejo tudi druge letalske družbe in letališča. Čeprav so bila orodja za prepoznavanje obrazov ustvarjena še preden so maske za obraz postale razširjene, pravi, da lahko tehnologija še vedno lahko prepozna potnike, kljub maski. Čeprav te tehnologije obljubljajo, da bodo potovanja varnejša, bi pa resno lahko ogrozile informacijsko varnost, če ne bi bile zaščitene pred kršitvami podatkov. 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja